كارگروه فرهنگی در شورای عالی امور ایرانیان خارج از كشور تشكیل شد
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'سیدكاظم سجادی' روز سه شنبه در حاشیه سومین نشست كمیته گردشگری كشورهای عضو سازمان همكاری‌های اسلامی (OIC) در هتل لاله در جمع خبرنگاران افزود: معرفی ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در داخل كشور از طریق رسانه ها و بخصوص صدا و سیما به ایرانیان خارج از كشور از اهداف كارگروه فرهنگی است.

سجادی به اعزام نمایندگان سازمان نظام وظیفه برای بررسی وضعیت معافیت‌های پزشكی مشمولان نظام وظیفه در خارج از كشور خبر داد و گفت: تاكنون چند تیم برای تشكیل كمیسیون پزشكی عازم كشورهای آلمان و امارات متحده عربی شده‌اند.

مدیركل امور ایرانیان خارج از كشور حل مشكلات ارزی و تحصیلی ایرانیان خارج از كشور را از دیگر رویكردهای كارگروه فرهنگی این شورا عنوان كرد.

وی ادامه داد: كارگروه برای بررسی مسایل ارزی از جمله برابری ارز و موضوعات تحصیلی از جمله ارزیابی و كارشناسی مدارك تحصیلی دانشجویان خارج از كشور،‌ شرایط تحصیل آنان در دانشگاه‌های داخل كشور و معرفی آنان به وزارت كار برای تسهیل در زمینه اشتغال در داخل كشور تشكیل شده است.

سجادی گفت كه اكنون بیش از 100 مدرسه با هزار و 800 نیرو در مقاطع ابتدایی و راهنمایی برای ایرانیان خارج از كشور دایر است و با توجه به تاكیدات رهبر انقلاب مبنی بر حفظ زبان فارسی، این مدارس به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی از برنامه ریزی این شورا برای تسهیل ورود ایرانیان خارج از كشور خبر داد و گفت: به طور متوسط ایرانیان خارج از كشور پایان هر سال برای بازدید از اقوام خود عازم ایران می‌شوند كه فرصت مناسبی برای بازدید آنان از جاذبه های گردشگری ایران است.

مدیركل امور ایرانیان خارج از كشور بر لزوم همكاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سازمان سیاحتی بنیاد مستضعفان به خصوص گروه هتل‌های پارسیان تاكید كرد.

سجادی افزود: در صورتی كه اطلاع رسانی مناسبی به ایرانیان خارج از كشور صورت گیرد، می‌توان در مناسبت های مذهبی از جمله ماه مبارك رمضان و ماه محرم شاهد حضور گسترده آنان در كشور باشیم.

وی درباره ایجاد فرصت سفر به ایران برای دانشجویان و دانش‌آموزان خارج از كشور گفت: با توجه به تاكید رهبر معظم انقلاب بر حفظ زبان فارسی به عنوان میراث معنوی كشور در صدد برگزاری تورهای دانش‌آموزی و دانشجویی برای ایرانیان خارج از كشور هستیم تا آنان با آداب، رسوم، سنت و زبان فارسی آشنا كنیم.

مدیر كل امور ایرانیان خارج از كشور همچنین گفت كه برای تسهیل تردد هموطنان خارج از كشور كه دارای مشكلات احتمالی حقوقی هستند، هماهنگی‌هایی با قوه قضاییه و وزارت دادگستری انجام شده است.

سجادی درباره مشكل حقوقی این دسته از ایرانیان خارج از كشور توضیح داد: برخی از آنان مشمول خدمت سربازی هستند و یا هنوز به خدمت سربازی نرفته‌اند كه ورود آنان به كشور مشكلاتی برای آنان ایجاد می كند.

وی تاكید كرد: در این جهت كارگروه فرهنگی شورای عالی ایرنیان به عنوان هماهنگ‌كننده با سایر قوا در صدد ایجاد تسهیلاتی برای این قبیل افراد است تا مشمولان خدمت سربازی بتوانند سالانه یك تا چند بار به كشور سفر كنند.

فراهنگ** 2025





:: برچسب‌ها: توکیو , تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: